Luisterboeken:

Een vlucht regenwulpen - Maarten 't Hart

Het woeden der gehele wereld - Maarten 't Hart

3cd - Onder Spanning - 6  spannende verhalen

 

Het leven gaat door/Er verandert niks      Nederwiet
uit "DOE MAAR de Musical"
V&V Entertainment 

"De Dood van POPPAEA"
Wilco

   "13 jaar" uit "Hoe overleef ik mijn eerste zoen"
Stichting S.I.P. De Theaterfamilie

 

"Ze dekte de tafel"
uit TOON
V&V Entertainment

   


"Sherlock Holmes: De klerk van de effectenmakelaar"
Stem fragment uit CD "Onder Spanning"

   


"Diepvlees"
Nieuw West/Wilco/Productiehuis Rotterdam



 

Recensies:

DIANA EN ZONEN;

Ouwe rot Jan Elbertse is als de oude Charles schrijnend mooi en vaak ook geestig. Bijvoorbeeld in zijn beschouwing: “Als je moeder koningin is en niet van wijken weet, dan is het wachten, wachten, wachten…. op je koninklijke reet”. Een intieme scène tussen hem en de geest van Diana is ontroerend. ee

Broadwayworld review:
An intimate and gorgeous portrayal of the people behind the royal titles
4 stars
…The outstanding ensemble is the cherry on top of the excellent actors in all roles.
Gerrie van der Klei as Camilla is legendary, then the beautiful and intimate scene between Diana and Charles (Jan Elbertse) about the two things that were good-their sons-and finally: Grace (a role of fiery Gitty Pregers) she’s a breath of fresh air.

Telegraaf
Ontroeren doet het wel (zoals wanneer William, gespeeld door Jonathan de Moor, zijn moeder confronteert met het feit dat zij zich van de trap wierp terwijl ze zwanger van hem was of het duet dat Charles (mooi gespeeld door Jan Elbertse) en Diana samen zingen)

Concertnews.be
De oude Charles, meesterlijk neergezet door Jan Elbertse, gaat vervolgens in duet met zijn jonge ik die gespeeld wordt door Bart van Veldhoven. Het lied breekt open tot een meerstemmig kwartet dat iets weg heeft van een vocaal gevecht om dan uiterst zacht en positief te eindigen met een solomoment van Jan Elbertse. Componisten Jeroen Sleyfer en Sophie Veldhuizen bewijzen hier hun vakmanschap door het publiek mee te nemen op een muzikale achtbaan van emoties.

m.b.t. Anne-Mieke Ruyten en Jan Elbertse/Bavo en Anna Groenendaal in "Onder De Groene Hemel"

NRC - Hun scènetjes zijn pareltjes van finesse en puntigheid...
Een hoogtepunt is hun beurtzang in De sexuele voorlichting en Beneden alle peil.

TROUW- Ze zijn enorm grappig en aandoenlijk

VOLKSKRANT - Bijvoorbeeld door Jan Elbertse die als gelovige, bekrompen vader van de meest minuscule gelegenheid gebruik maakt om subtiel grappig te scoren.

TELEGRAAF - Opvallend leuke rolletjes zijn er verder voor Anne-Mieke Ruyten en Jan Elbertse

METRO - Dat Elbertse met zijn perfecte timing een dergelijke rol aan kan (‘mochten we ooit in de crisis belanden, dan zijn de banken onze redding!’) zagen we al eerder, maar hij flikt het toch weer. Ruyten maakt van de moeder een fijn komisch vrouwtje waarvan je een beetje gaat houden.

 

 

Musical TOON

".................Het meest pakkende nummer uit de voorstelling was “Ze dekte de tafel” dat vertolkt werd door Jan Elbertse in de rol van Michael. Terwijl hij erg breekbaar en fijn dit romantische nummer zong, zagen we hoe Toon in een slow-tango met Rietje stilaan een spanningsveld opbouwde dat eindigde in het gedwongen afscheid van de geliefde. Het zachte, romantische karakter van het lied, de muzikale begeleiding door piano en gitaar in contrast met de felle,witte spot die de centrale scène omvatte, accentueerde de emoties nog sterker zonder dat ze ooit echt werden uitgesproken. Een mooi stuk theater waar we stil van werden..................."

Recensie: Toon de musical  Waar: Stadsschouwburg Antwerpen  Wanneer: vrijdag 13 mei 2011www.concertnews.be - Sascha Siereveld.



 

JURYRAPPORT  John Kraaykamp Musical Award

Beste mannelijke bijrol in een kleine musical: Jan Elbertse (DOE MAAR!)
Jan Elbertse is al jaren een bekende artistieke en creatieve theatermaker en theaterman! En altijd verrassend, of hij nu Dick Bruna speelt in de eerste Nijntje musical of in de musical Als op het Leidseplein, hij trekt altijd de aandacht door de zorgvuldige manier waarmee hij zijn personages opbouwt en neerzet. Dit talent komt in alle facetten tot uiting in zijn rol van Rob, de burgerman echtgenoot van Ria (Annick de Boer). Samen vormen zij een prettig, cliché paar uit de jaren ‘60/’70, die totaal uit hun bol gaan, als ze met het nieuwe leven in aanraking komen van: flower power, wiet en later nog, ban de bom. Tot in de finesses werkt hij zijn ongekende losbandige kanten uit, als hij de wereld van Flora (Lenette van Dongen) leert kennen: een overjarige highje hippie. Letterlijk en figuurlijk geeft hij zich bloot, laat zich meeslepen door “drank en drugs”- een rood wijntje en een joint. En dat speelt hij zo ontwapenend en goed getimed én vooral meesterlijk in zijn non-verbale spel. Hij maakt een creatie van het cliché: burgerman. Nergens te vet of te overtrokken, ook al is de zaal af en toe hysterisch. Jan Elbertse beschikt over opvallend komische talenten, die in de toekomst nog meer kansen moeten krijgen. Hij heeft een aangename zangstem en heft elegant de beentjes van de vloer. De man is ronduit leuk, en dat hij leuk is speelt hij voortreffelijk. Hopelijk zien we hem gauw in een nieuwe creatie!